Pemilihan kasut dan sandal perkemahan

Seharusnya menjadi keutamaan anda apabila membeli kasut perkhemahan. Pada akhir hari, anda akan menjaganya dengan lebih lanjut mengenai jenis kasut yang membolehkan anda untuk menikmati percutian dengan 2 kesakitan iaitu kaki bebas dan bukannya menjadi yang paling bergaya di mata haiwan liar. 




Jenis Aktiviti
Tidak semua but perkhemahan direka untuk kegunaan tugas berat. Ada yang hanya dibuat untuk lapisan hari manakala yang lain yang direka khas untuk gunung atau backpackers. Akhirnya, adalah yang terbaik untuk melabur dalam all-around but yang anda boleh gunakan untuk apa-apa jenis atau sepanjang perjalanan luar. 


Saiz 
Peraturan utama memilih kasut pada satu saiz lebih besar daripada saiz sebenar anda masih di guna pakai. Tetapi pastikan perkara yang perlu diingat jika anda bercadang untuk menggunakan stoking tebal atau berbilang. Begitu juga dengan apa-apa perancangan kerana anda merancang hanya yang diperlukan untuk digunakan. 

Kalis air 
Ini adalah satu kemestian walaupun anda tidak melakukan perjalanan semasa musim hujan. Terdapat banyak cara untuk but anda basah dan anda perlu but perkhemahan kalis air untuk memastikan kaki anda kering dan dilindungi sepanjang perjalanan anda. 



Ketahanan 
Pertimbangkan jaminan dan bahan-bahan yang digunakan. Bahan yang paling penting adalah bahan yang terdiri daripada bahan tunggal but kerana ia bergantung kepada penggunaan yang paling berat. 

Apabila anda membeli kasut perkhemahan, jangan hanya tertumpu kepada mencari but terbaik sahaja. Lagipun, anda tidak akan memakai but perkhemahan pada setiap masa. Apabila anda berada di tapak perkhemahan, anda perlu merehatkan kaki anda dengan menggunakan selipar ataupun sandal. Pastikan bahawa ianya direka untuk kegunaan di luar.

Catat Ulasan

0 Ulasan